SVETI SAVA

Bliži se 27. januar, Dan Svetog Save.  

Anđeo mira 

Noć duboka vlada, i sve živo spava,
Na starome tornju ponoć otkucava-

I u tome času, sa grančicom krina, 
Anđeo se spusti sa rajskih visina.

Sve pospalo ćuti, niko se ne budi;
Ne vide ga zveri, ne vide ga ljudi.

Al’ oseća granje, pa se tiho svija, 
Oseća ga lahor, pa slatko čarlija.

I anđeo mira, kroz duboku tamu, 
Spusti se pred oltar u pustome hramu.

Pa prekrsti ruke na blažene grudi, 
Rujnu zoru čeka, da nebom zarudi.

 Vojislav  Ilic

Na Svetoga Savu 

Kad ste juče, mila deco,
Svi radosni bili, 
Čistom dusom svete pesme
Ugodniku vili,

Pesme vili na njegovu
I na svoju diku,
Svetom Savi, srpskog roda
Prvom prosvetniku, 

Na me pade, ne znam zašto, 
Neka briga ljuta, 
Uzadn’o sam toga dana
Nekoliko puta.

Seć’o sam se crna mraka
I borbe krvave, 
Pa sam gled’o u ikonu
Svetitelja Save.

Odvele me brizne misli
Do onih krajeva
Gde jos ni sad srpskoj deci
Srpske škole nema.

Kako je to njima teško
Lutati po tami, 
U tuđjini, u nesvojti
Videti se sami.

Blago vama, mila deco, 
Kojima se daje
Da u svakoj dragoj školi
Pribirate znanje!

Gde s’ jezikom mile majke
Svaka vrlost budi, 
Gde s’ ućite da budete
I Srbi i ljudi.

Stujte škole kao temelj
Budućnosti prave, 
Srpsku školu k’o amanet
Svetitelja Save.

Blago vama iduc’ k znanju
Po srpskome putu, 
Al’ ja plačem kad god vidim
Granu otikinutu.

 Jovan Jovanovic Zmaj 

I moj skromni doprinos

Mali Aca

Na Svetog Savu
Kad škola priredbu sprema
Rešili da tačku stave
I mene da najave.
Prvak Aca, to sam ja.

Zna me Zaječar sav
Zna me star i mlad,
Nekad sam kriv a nekad prav.
Ja sam ovde i prosijak i car!

Ljudi dobre volje
Ljudi celog sveta,
Neka se ne boje
Prihvatiti ljubav jednog deteta.

Sveti  Sava  

2 thoughts on “SVETI SAVA

Оставите одговор

