Jovan Jovanović Zmaj

Jovan Jovanović Znaj  je rođen 6. decembra 1833. u Novom Sadu.  Bio je lekar a bavio se i uređivanjem dečijih novina.  Pisao je pesme,  poznate su  zbirke pesama  „Đulići“ i „Đulići uveoci“, prvi o sretnom porodičnom životu, a drugi o bolu za najmilijima.

Poznate su pesme

Kaži mi, kaži

Kaži mi, kaži,
Kako da te zovem

 

Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam,
Hoću li reći:
„Diko“, ili „snago“
Ili ću „lane“
Ili „moje blago“
Hoću li „dušo“
Ili „moje drago“
Kaži mi, kakvo
Ime da ti dam!
Sve su to mila
Imena i lepa
Kojima Srbin
Svome zlatu tepa
Al“ ja bih proveo
Čitav jedan vek,
Tražeći lepše,
Dičnije i slađe,
Milije ime,
Što još ne ču svet,
Da njim nazovem
Moj rumeni cvet.

Ala je lep
Ovaj svet,
Onde potok,
Ovde cvet,
Tamo njiva,
Ovde sad,
Eno Sunce,
Evo hlad!
Tamo Dunav,
Zlata pun,
Onde trava,
Ovde žbun,
Slavuj pesmom
Ljulja lug.
Ja ga slušam
I moj drug.

One thought on “Jovan Jovanović Zmaj

Оставите одговор

